Validació preliminar del Qüestionari de regulació emocional cognitiva (Cognitive Emotion Regulation Questionnaire, CERQ) en aspirants a bomber: anàlisi factorial exploratòria (2023)
Document Type
Article
Document version
Accepted version
Abstract
En aquest article els autors fan una validació i adaptació del Qüestionari Qüestionari de regulació emocional cognitiva (Cognitive Emotion Regulation Questionnaire, CERQ). En aquest estudi van participar 239 aspirants a bomber (92,89 % homes i 7,11 % dones), d’entre 23 i 43 anys. Els resultats van mostrar una estructura de 9 factors i 2 suprafactors, amb una reducció a 32 ítems. El nou model explica el 63 % de la variabilitat de les dades. L’escala té bona consistència interna, tot i els canvis de dimensionalitat. Pel que fa a la fiabilitat dels factors, té estabilitat temporal, així com entre els 2 suprafactors, amb correlacions altes entre les administracions. La conclusió final és que els resultats obtinguts són similars a la versió original i a la validació en espanyol, i mantenen l’estructura factorial. Una diferència observada és el comportament dels suprafactors en els aspirants a bomber, la qual cosa ens porta a inferir que per superar el curs de formació bàsica és necessari combinar ambdues estratègies (adaptatives i menys adaptatives).
DOI
10.1344/reire.42270
Citation
Cano, Mireia Niñerola, Jordi; Roca-Martínez, Anna; Figueras Masip, Anna. "Validació preliminar del Qüestionari de regulació emocional cognitiva (Cognitive Emotion Regulation Questionnaire, CERQ) en aspirants a bomber: anàlisi factorial exploratòria ". En: REIRE Revista d'Innovació i Recerca en Educació, 2024, vol. 17, núm. 1, p. 1-16.
Language
Catalan
Publisher
ICE Universitat de Barcelona
Publication date
2023-09Extension
16 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Emotional stability and security: Validation of the Cognitive Emotional Regulation Questionnaire (CERQ) in a sample of police and firefighter cadets [Pòster] (2023)
Cano, Mireia; Gutiérrez, Carmen; Niñerola, Jordi; Sancho, Laia; Roca, Anna; Figueras Masip, Anna; Martinez, Inés; Torrellas, Mònica (2023-11)En aquesta conferència, els autors han elaborat un pòster sobre la validació del Qüestionari de Regulació Emocional Cognitiva (CERQ) en una mostra d'aspirants a policies i bombers. Aquest pòster es va ... -
Influencia de los cursos de formación básica de los cuerpos de seguridad y emergencias de Cataluña en la regulación emocional de sus aspirantes [Pòster] (2023)
Cano, Mireia; Niñerola, Jordi; Gutierrez, Maria del Carmen; Figueras Masip, Anna; Torrellas, Mònica (2023)En aquesta conferència, els autors han elaborat un pòster sobre l'anàlisi de l’estructura factorial del Cognitive Emotional Regulation Questionnaire (CERQ) en les competències professionals dels cossos ... -
Exploratory Factor Analysis and psychometric properties of CERQ in a police candidates sample [Pòster] (2023)
Cano, Mireia; Niñerola, Jordi; Sancho, Laia; Figueras Masip, Anna; Martinez, Inés (2023)En aquesta conferència, els autors han elaborat un pòster sobre l'estructura factorial del Qüestionari de Regulació Cognitiva de l'Emoció (CERQ) mitjançant l'anàlisi de factors exploratoris (EFA) en ...