Elements reductors de velocitat (2002)
Tipus de document
Monografia
Versió del document
Versió publicada
Resum
A Catalunya, cada any es produeixen uns 24.000 accidents amb víctimes, dels quals cal destacar que tres quartes parts es produeixen en zona urbana, i que gairebé el 20% de les persones implicades són vianants. Com que l’excés de velocitat és una de les principals causes dels accidents en l’àmbit urbà, al llarg d’aquests últims anys molts ajuntaments de Catalunya han procedit a implantar als seus carrers elements reductors de velocitat. Tanmateix, l‘absència d’una normativa específica respecte a aquests elements ha conduït en alguns casos a actuacions no sempre encertades tan en la tria del tipus d’element com en les seves característiques geomètriques. Amb aquest Dossier tècnic es pretén aportar criteris a fi que els elements reductors de velocitat siguin elements eficaços en termes de seguretat viària. Els elements reductors de velocitat són una de les aplicacions de la moderació de la circulació.Citació recomanada
Servei Català de Trànsit. Elements reductors de velocitat. Barcelona: Servei Català de Trànsit, 2002. 23 p.
Autor/a
Llengua
Català
Publicat per
Servei Català de Trànsit
Data de publicació
2002Extensió
23 p.
Col·lecció
Dossier tècnic de seguretat viària; 10
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Documents per descarregar
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Elements reductors de velocitat en l'àmbit urbà (2014)
Servei Català de Trànsit (2014)L’elaboració d’aquest dossier respon a la voluntat d’entitats públiques i privades de contribuir al potencial de millora que encara hi ha sobretot en l’entorn urbà, tenint en compte una tendència de ... -
Elements reductors de velocitat en l'àmbit urbà (2009)
Servei Català de Trànsit (2009)Des de fa anys el Servei Català de Trànsit ha apostat per la moderació del trànsit com un dels principals cavalls de batalla per reduir l’accidentalitat en l’àmbit urbà. És per això que, d’ençà dels ... -
Avaluació de l'impacte dels controls automàtics de velocitat (2025)
Institut d'Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua); Juanmartí, Arnau; Bosch, Marc; Ferrer, Cristina (2025-05)L’informe revela que els radars de velocitat de punt fixos són molt efectius en la reducció de l'accidentalitat a les carreteres catalanes i conclou que aquests dispositius han evitat un total de 1.610 ...





