La seguretat passiva, la millor protecció per salvar la vida (2022)
Alternative title
La seguridad pasiva, la mejor protección para salvar la vida (2022)
Document Type
Contribution to the press
Document version
Published version
Abstract
Recordem que l’ús del cinturó de seguretat és obligatori per a tots els ocupants de tots els
vehicles, en tots els trajectes i tant en vies urbanes com interurbanes. En el cas dels turismes, als
seients del darrere també és obligatori i bàsic per evitar seqüeles greus en cas d’accident. A més, cal
portar aquests cinturons correctament cordats. Pel que fa als infants, els menors amb una alçada
igual o inferior a 135 cm han d’ocupar obligatòriament els seients del darrere i han d’utilitzar sempre
un sistema de retenció homologat i adaptat a la seva talla i pes. Excepcionalment, els menors amb
una estatura igual o superior a 135 cm poden utilitzar directament els cinturons de seguretat del
vehicle. No obstant això, fins als 150 cm és recomanable que continuïn fent servir un sistema de
retenció infantil. També es recomana fer servir la cadireta a contramarxa.
Citation
Servei Català de Trànsit. La seguretat passiva, la millor protecció per salvar la vida. En: Infotrànsit (Blog) <https://infotransit.blog.gencat.cat>. Barcelona: Servei Català de Trànsit, 2022. 3 p. Servei Català de Trànsit. La seguridad pasiva, la mejor protección para salvar la vida. En: Infotrànsit (Blog) <https://infotransit.blog.gencat.cat>. Barcelona: Servei Català de Trànsit, 2022. 3 p.
Author
Language
Castellano
Català
Publisher
Servei Català de Trànsit
Publication date
2022-04-27Extension
3 p.
Is part of
Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat
Subject (LEMAC)
Automòbils--Cinturons de seguretat
Seguretat viària
Circulació--Infraccions
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Intel·ligència artificial per combatre les distraccions amb el mòbil a la carretera (2022)
Servei Català de Trànsit (Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2022-02-23)Cada any a Catalunya es posen més de 20.000 sancions per manipular dispositius de telefonia mòbil o altres sistemes de comunicació durant la conducció. Fins ara els conductors que cometen aquesta infracció ... -
L'efecte badoc, un parany que cal evitar (2022)
Servei Català de Trànsit (Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2022-03-30)L’efecte badoc és una forma de distracció i, com a tal, suposa una desviació de l’atenció a la carretera. Les distraccions, amb la manipulació del mòbil al capdavant, són la primera causa dels accidents ... -
Avançar, una maniobra perillosa (2022)
Servei Català de Trànsit (Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2022-02-02)El 2021, a la xarxa viària interurbana de Catalunya es van registrar 729 morts i ferits greus, i d’aquests,un 67% es van produir en carreteres convencionals. Concretament, d’aquestes 486 víctimes mortes ...