La seguretat passiva, la millor protecció per salvar la vida (2022)


Otros títulos
La seguridad pasiva, la mejor protección para salvar la vida (2022)
Tipo de documento
Contribución a prensa
Versión del documento
Versión publicada
Resum
Recordem que l’ús del cinturó de seguretat és obligatori per a tots els ocupants de tots els vehicles, en tots els trajectes i tant en vies urbanes com interurbanes. En el cas dels turismes, als seients del darrere també és obligatori i bàsic per evitar seqüeles greus en cas d’accident. A més, cal portar aquests cinturons correctament cordats. Pel que fa als infants, els menors amb una alçada igual o inferior a 135 cm han d’ocupar obligatòriament els seients del darrere i han d’utilitzar sempre un sistema de retenció homologat i adaptat a la seva talla i pes. Excepcionalment, els menors amb una estatura igual o superior a 135 cm poden utilitzar directament els cinturons de seguretat del vehicle. No obstant això, fins als 150 cm és recomanable que continuïn fent servir un sistema de retenció infantil. També es recomana fer servir la cadireta a contramarxa.Citación recomendada
Servei Català de Trànsit. La seguretat passiva, la millor protecció per salvar la vida. En: Infotrànsit (Blog) <https://infotransit.blog.gencat.cat>. Barcelona: Servei Català de Trànsit, 2022. 3 p. Servei Català de Trànsit. La seguridad pasiva, la mejor protección para salvar la vida. En: Infotrànsit (Blog) <https://infotransit.blog.gencat.cat>. Barcelona: Servei Català de Trànsit, 2022. 3 p.
Autor/a
Lengua
Castellano
Catalán
Publicado por
Servei Català de Trànsit
Fecha de publicación
2022-04-27Extensión
3 p.
Publicado en
Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat
Materias (LEMAC)
Palabras clave
Documentos para descargar
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
Intel·ligència artificial per combatre les distraccions amb el mòbil a la carretera (2022)
Servei Català de Trànsit (Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2022-02-23)Cada any a Catalunya es posen més de 20.000 sancions per manipular dispositius de telefonia mòbil o altres sistemes de comunicació durant la conducció. Fins ara els conductors que cometen aquesta infracció ... -
L'efecte badoc, un parany que cal evitar (2022)
Servei Català de Trànsit (Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2022-03-30)L’efecte badoc és una forma de distracció i, com a tal, suposa una desviació de l’atenció a la carretera. Les distraccions, amb la manipulació del mòbil al capdavant, són la primera causa dels accidents ... -
Avançar, una maniobra perillosa (2022)
Servei Català de Trànsit (Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2022-02-02)El 2021, a la xarxa viària interurbana de Catalunya es van registrar 729 morts i ferits greus, i d’aquests,un 67% es van produir en carreteres convencionals. Concretament, d’aquestes 486 víctimes mortes ...






