Mostrant els elements 141-160 de 330
-
Sigui com sigui, la prevenció és la solució (2025)
(2025)Consells dirigits a empreses i treballadors usuaris de motocicletes que utilitzin aquest vehicle per motius de feina, per anar i tornar a la feina o durant la jornada laboral. -
La principal causa d'accidentalitat és el factor humà, sobretot en els atropellaments (2025)
(Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2025-02-24)L’objectiu primordial del Servei Català de Trànsit (SCT) és reduir la sinistralitat, a les carreteres però també a les vies urbanes. En la millora de la seguretat viària dels nostres pobles i ciutats ... -
Animals a la carretera ! (2025)
(Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2025-01-09)El Servei Català de Trànsit ha posat en marxa aquest 2024 un sistema pioner que alerta els conductors de la presència de fauna a la carretera. Aquest sistema de detecció d’animals a la via, instal·lat ... -
Una volta al patinet (2025)
(Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2025-01-04)Per tal de fomentar la seguretat de conductors i conductores de patinets elèctrics, el Servei Català de Trànsit (SCT) ha endegat Una volta al patinet, un web interactiu en què, de forma visual ... -
Formació pilot i pionera als transportistes estrangers pendents del bescanvi del permís a Catalunya (2024)
(Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2024-12-19)Aquesta prova formativa pilot i pionera adreçada específicament a conductors de vehicles pesants nouvinguts que estan pendents del bescanvi del permís, és a dir de l’homologació al carnet espanyol. ... -
Alcohol i drogues, incompatibles amb la conducció (2024)
(Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2024-12-11)Les dades presentades són esfereïdores i conviden a una reflexió encaminada cap a que l’única taxa segura en la conducció és la 0,0 en alcohol i drogues. En aquest sentit, una reducció del límit màxim ... -
No es tracta només d'ensenyar a portar un cotxe (2024)
(Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2024-11-03)L’SCT promou periòdicament convocatòries del curs per obtenir el certificat d’aptitud de professor/a de formació viària. La primera convocatòria es va fer l’any 1998 i des de llavors 1.295 professors ... -
Recomanacions tècniques per l'auxili en carretera (2015)
(2015)Les activitats dirigides a l’auxili o assistència en carretera s’han de fer, llevat de causes justificades de força major o emergència, per persones físiques o jurídiques amb la capacitat i els medis ... -
Elements reductors de velocitat en l'àmbit urbà (2014)
(2014)L’elaboració d’aquest dossier respon a la voluntat d’entitats públiques i privades de contribuir al potencial de millora que encara hi ha sobretot en l’entorn urbà, tenint en compte una tendència de ... -
Pla local de seguretat viària: manual guia (2006)
(2006)El projecte Pla local de seguretat viària és la con creció d’una de les dues línies mestres del Pla de seguretat viària 2005-2007. La cooperació amb els ajuntaments i les autoritats locals en la seguretat ... -
Pla català de seguretat viària 1999-2001
(1998)L’article 2.4.j de la Llei 14/97, de 24 de desembre, de creació del Servei Català de Trànsit, assigna a aquest Servei la funció d’ impulsar l’elaboració, cada tres anys, del Pla de seguretat viària i ... -
Pla català de seguretat viària 2002-2004
(2002)El Pla català de seguretat viària és el document que pretén establir els objectius estratègics per als tres propers anys respecte de la seguretat viària a Catalunya, així com les línies bàsiques ... -
Pla de seguretat viària 2005-2007
(2004)Pla triennal on es condensa la voluntat política del Govern d’atacar un dels grans problemes del país, i és un indicador útil per assolir l’objectiu fixat per la Unió Europea de reduir en un 50% el ... -
Anuari estadístic d'accidents de trànsit a Catalunya 2023
(2024)Exposa les dades de sinistralitat en zona interurbana i en zona urbana del Sistema integral de recollida de dades d’accidents de trànsit, tenint en compte les principals variables tècniques de la mobilitat ... -
Pla de seguretat viària 2008-2010
(2008)Us presentem el Pla de Seguretat Viària de Catalunya pels anys 2008 a 2010. Aquest pla és el full de ruta pels propers tres anys de les polítiques públiques de seguretat viària i, per tant, és una ... -
Pla de seguretat viària 2011-2013
(2011)El Pla de seguretat viària 2011–2013 és un instrument tècnic del Govern que té per objectiu ordenar el conjunt de mesures, recursos i accions necessàries per aconsenguir l’objectiu de reduir la ... -
Nous radars en remolc per combatre la sinistralitat (2024)
(Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2024-11-25)Els accidents de trànsit no es concentren en unes poques vies,sinó que tenen lloc tant en vies ràpides com en carreteres comarcals o locals. El control de lavelocitat —la qual comporta un risc elevat ... -
L’ajut psicològic de compartir les conseqüències d’un sinistre viari (2024)
(Publicat dins el blog https://infotransit.blog.gencat.cat, 2024-11-15)La directora de Stop Accidentes destaca que “compartir vol dir explicar el que ha passat i escoltar els altres. Això ajuda a poder veure la pròpia realitat des d’un altre angle i a entendre el que està ... -
Pla estratègic de seguretat viària de Catalunya 2014-2020
(2014)El Pla estratègic de seguretat viària 2014-2020, pioner a Catalunya, té com a objectiu central fer avançar Catalunya al capdavant dels països europeus amb menys nombre de morts per milió d’habitants. ... -
Pla de seguretat viària 2014-2016
(2014)Pla de seguretat viària, corresponent als anys 2014- 2016, que pren com a base els objectius del Pla estratègic 2014-2020 per intervenir sobretot al voltant de línies estratègiques com la protecció ...




















