Show simple item record

dc.contributor.authorServei Català de Trànsit
dc.date.accessioned2024-01-30T09:24:28Z
dc.date.available2024-01-30T09:24:28Z
dc.date.issued2006-07
dc.identifier.citationServei Català de Trànsit. Anuari estadístic d'accidents a Catalunya 2005. Barcelona: Servei Català de Trànsit, 2006. 72 p. ISBN: 84-393-7190-X. DL: B-41.344-2006ca
dc.identifier.isbn84-393-7190-Xca
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14007/542
dc.description.abstractQue l’Administració ha de ser transparent s’ha dit tantes vegades que tinc por que pugui sonar a frase retòrica. Ha de ser transparent sempre. En l’estudi i les conseqüències del risc sobre les persones, especialment i ara més que mai. Pel que fa a les conseqüències dels accidents de trànsit vàrem decidir, el gener de 2004, que les explicaríem amb cruesa, amb detall, perquè tothom prengués consciència de les vides estroncades, dels projectes esmicolats, dels amors destrossats... que hi ha damunt l’asfalt. Aquesta publicació té un nom fred: Anuari estadístic, i tot i que el seu contingut es correspon amb escrupolosa rigorositat amb el seu nom, cada xifra és un motiu de reflexió, cada unitat, cada desena, cada centena, cada miler no són xifres fredes, són persones. Homes, dones, nois, noies, avis, àvies, nens, nenes, nadons... No permetrem que l’estadística ens faci insensibles al dolor humà, al drama que hi ha darrere cada accident, al dany irreparable que ha causat cada distracció, cada irresponsabilitat, cada negligència. Un cop analitzades les xifres, ens diuen que les intenses campanyes de control del trànsit, de vigilància de les carreteres, així com les campanyes de conscienciació estan provocant una tendència a la baixa d’aquestes xifres, que són un crit. La tendència descendent (malgrat l’increment de vehicles i de conductors/ores) és un alè d’esperança. Ens indiquen que estem en el bon camí per assolir l’objectiu que, de manera valenta, vam marcar-nos en el Pla de seguretat viària 2005-2007 i que, de manera resumida, pretén que al final d’aquest període la mortalitat a les carreteres, i també a les ciutats, sigui un 30% inferior, que hi hagi menys víctimes mortals de les 891 que es van produir l’any 2000. Tot i que els indicadors de l’Anuari ens poden semblar satisfactoris, la nostra obligació, i la de tota la societat, és no defallir, no relaxar-nos, no permetre que la sinistralitat viària torni a ser una xifra freda que mantingui indiferents els lectors.ca
dc.format.extent72 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherServei Català de Trànsitca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleAnuari estadístic d'accidents a Catalunya 2005ca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.subject.lemacSeguretat viària
dc.subject.lemacCirculació--Accidents
dc.subject.lemacAnuaris
dc.subject.lemacEstadístiques


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/