Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.authorServei Català de Trànsit
dc.date.accessioned2024-01-30T09:18:48Z
dc.date.available2024-01-30T09:18:48Z
dc.date.issued2007-07
dc.identifier.citationServei Català de Trànsit. Anuari estadístic d'accidents a Catalunya 2006. Barcelona: Servei Català de Trànsit, 2007. 76 p. ISBN: 9-788439-375487. DL: B-42.089-2007ca
dc.identifier.isbn9-788439-375487
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14007/541
dc.description.abstractUs presentem l’edició del 2006 de l’Anuari estadístic d’accidents de trànsit a Catalunya. Aquesta publicació recull les dades d’accidentalitat, tant a les vies urbanes com a les interurbanes. De la lectura atenta de les dades se n’extreu que el nombre de morts es va reduint. Mica en mica ens anem apropant a l’objectiu de la Unió Europea de reduir la mortalitat a la xarxa viària a la meitat per al 2010, respecte de la que es va produir l’any 2000. Aquesta reducció del nombre de morts és degut, en gran part, a l’aportació de tots i cadascun dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya. Perquè és sota l’estendard de la mobilitat segura que tots plegats hem de poder exercir el nostre dret a moure’ns amb llibertat, però amb prudència i consciència. Des del Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, mitjançant el Servei Català de Trànsit, treballem dia a dia per desenvolupar i ampliar accions i propostes vinculades a l’educació i a la formació viària; i també establint mesures preventives i sancionadores davant els comportaments imprudents. L’entrada en vigor del permís per punts pretén conscienciar que conduir amb excés de velocitat, amb les capacitats per conduir alterades, sense fer servir els sistemes de seguretat passiva o parlant pel mòbil, són actituds perilloses per un mateix, però també per a la resta de persones. I cap acte imprudent, temerari o perillós pot quedar impune. Malgrat la reducció del nombre total de morts, durant el 2006 encara es van produir a les carreteres catalanes i als nuclis urbans 569 morts i 3.000 ferits greus. Conduir és un risc i no sempre en som prou conscients. Una consciència que hem d’aprendre i entrenar perquè circular sigui un acte de llibertat i no un intent de sobreviure a la immediatesa per guanyar alguns minuts; perquè mai sigui més important arribar abans, que arribar sa i estalvi.ca
dc.format.extent76 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherServei Català de Trànsitca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleAnuari estadístic d'accidents a Catalunya 2006ca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.subject.lemacSeguretat viària
dc.subject.lemacCirculació--Accidents
dc.subject.lemacAnuaris
dc.subject.lemacEstadístiques


Fitxers en aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/