Now showing items 1-20 of 29

    • Recomanacions per a la circulació segura dels vehicles de mobilitat personal (VMP) (2023) 

      Servei Català de Trànsit (2023)
      Inclou una identificació de la normativa vigent sobre els vehicles de mobilitat personal així com un recull de les diferents ordenances municipals catalanes. També es pot trobar una recerca de bones ...
    • Disseny d'entorns i itineraris escolars: anant a l'escola d'una manera saludable, sostenible i segura (2022) 

      Servei Català de Trànsit (2022)
      Dins del conjunt urbà de Catalunya, aquest document posa la mirada específicament en l’entorn dels centres educatius i dels itineraris que en permeten l’accés, com a àmbits que presenten una especial ...
    • Els camins escolars (2016) 

      Servei Català de Trànsit (2016)
      Els camins escolars són un exemple a petita escala d’aquesta evolució positiva de l’entorn urbà, perquè representen un pas endavant cap a la protecció dels nostres infants. Els camins escolars, a més, ...
    • Manual de senyalització urbana d'orientació per a vianants (2015) 

      Servei Català de Trànsit (2015)
      L’objectiu del present Manual és esdevenir una guia pràctica per als responsables municipals per acompanyar-los en el desenvolupament d’una política innovadora i sostenible de promoció dels desplaçaments ...
    • Manual de senyalització urbana d'orientació (2014) 

      Servei Català de Trànsit (2014)
      Aquest nou document, a més de millorar l’anterior, en adaptar-se a les noves necessitats que han anat sorgint des del 2005, aporta una novetat significativa en incorporar una guia general de com ...
    • Elements reductors de velocitat en l'àmbit urbà (2014) 

      Servei Català de Trànsit (2014)
      L’elaboració d’aquest dossier respon a la voluntat d’entitats públiques i privades de contribuir al potencial de millora que encara hi ha sobretot en l’entorn urbà, tenint en compte una tendència de ...
    • Marques viàries urbanes (2010) 

      Servei Català de Trànsit (2010)
      La senyalització horitzontal de les vies públiques constitueix, juntament amb la senyalització vertical, un ajut per a la mobilitat de tot tipus d’usuaris. Un requisit essencial de la senyalització, ...
    • Senyalització i regulació amb semàfors de cruïlles urbanes (2009) 

      Servei Català de Trànsit (2009)
      L'experiència demostra, quan s'imparteixen cursos de gestió del trànsit, que un dels temes que normalment costa més d'entendre als assistents és la regulació del trànsit amb semàfors. Això es deu, ...
    • Senyalització vertical urbana (2009) 

      Servei Català de Trànsit (2009)
      Una mobilitat urbana segura requereix una senyalització correcta i entenedora de la direccionalitat i la prioritat en les interseccions del viari, per tal d’afavorir la interpretació i evitar els ...
    • Elements reductors de velocitat en l'àmbit urbà (2009) 

      Servei Català de Trànsit (2009)
      Des de fa anys el Servei Català de Trànsit ha apostat per la moderació del trànsit com un dels principals cavalls de batalla per reduir l’accidentalitat en l’àmbit urbà. És per això que, d’ençà dels ...
    • Millora de la seguretat de les rotondes (2018) 

      Servei Català de Trànsit (2008)
      El Dossier tècnic repassa en un primer bloc l'accidentalitat a les rotondes i determina els factors de risc que s'han de considerar a l'hora de projectar-les. Posteriorment exposa la geometria dels ...
    • La gent gran: vianants i mobilitat urbana segura (2006) 

      Servei Català de Trànsit (2006)
      Aquest dossier gira al voltant de la seguretat viària de la gent gran, un grup de població cada vegada més ampli i que, alhora, presenta unes taxes de mortalitat viària molt elevades, especialment pel ...
    • La bicicleta: un vehicle segur? (2006) 

      Servei Català de Trànsit (2006)
      Aquest és el primer dossier específic sobre la bicicleta com a eina de mobilitat quotidiana. Sota el títol “La bicicleta: un vehicle segur?”, s’hi tracta la detecció del tipus d’accidentalitat en què ...
    • Indisciplina viària i accidentalitat en els carrers: els conductors (2006) 

      Servei Català de Trànsit (2006)
      Es presenten tres tipus d’accions específiques dels conductors/ores dins dels entorns urbans que incideixen en la consecució d’accidents: · Maniobres d’estacionament que, en l’entorn on s’efectuen, ...
    • La bicicleta en l'entorn urbà (2006) 

      Servei Català de Trànsit (2006)
      Sota el títol La bicicleta en l’entorn urbà s’estudia l’ús de la bicicleta en les zones urbanes i la interrelació entre el vianant i la bicicleta, i entre la bicicleta i el vehicle de motor quan ...
    • Propostes per a la mobilitat segura en el lleure (2005) 

      Servei Català de Trànsit (2005)
      Amb aquest dossier es pretén oferir orientacions per desenvolupar activitats en l’entorn de l’educació no formal fent especial èmfasi en l’educació en el lleure a través de tècniques educatives ...
    • Indisciplina viària i accidentalitat en els carrers: els vianants (2005) 

      Servei Català de Trànsit (2005)
      Es presenten tres tipus d’indisciplina habituals en zona urbana que impliquen actituds inadequades de vianants i conductors i que acaben tenint una incidència en els atropellaments: · Irrupció de ...
    • Parcs infantils de trànsit (2003) 

      Servei Català de Trànsit (2003)
      Aquesta publicació és, per una banda, un dossier de reflexió que pot permetre generar idees per aplicar-les a la pràctica. Per una altra banda, és un dossier d’acció que ofereix una proposta de disseny ...
    • Itineraris segurs per a escolars: el camí es fa caminant (2003) 

      Servei Català de Trànsit (2003)
      L’itinerari escolar és una iniciativa que s’ha portat a terme a diferents poblacions europees i que pretén promoure i facilitar que els infants vagin a l’escola a peu i de manera autònoma, és a dir, ...
    • Elements reductors de velocitat (2002) 

      Servei Català de Trànsit (2002)
      A Catalunya, cada any es produeixen uns 24.000 accidents amb víctimes, dels quals cal destacar que tres quartes parts es produeixen en zona urbana, i que gairebé el 20% de les persones implicades són ...